EN

18.03.1987 Wersja do druku

Emocje na uwięzi

Dramat Ivo Bresana "Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna", którego telewizyjnej premiery wredzcie doczekaliśmy się, tylko z pozoru dałby się opisać i zinterpretować w kategoriach paraleli Szekspirowskiego "Hamleta". Naprawdę nie chodzi przecież o mitologizujące uwiarygodnienie Szekspira: proszę bardzo, fabuła sprawdza się także w innych okolicznościach i realiach historycznych i społecznych, wszystko się zgadza, wszystko się powtarza, człowiek Szekspira jest wieczny. Owszem, jest. Ale w sposób trochę bardziej skomplikowany. Paralela losów i wątków zarysowana została bardzo wyraźnie. Warto jednak zwrócić uwagę, że w zamyśle dramatopisarza jugosłowiańskiego wyzwala ją i stymuluje nie tekst Szekspira jako taki, nie teatr jako konwencja, choć za tym drugim rozwiązaniem są, pożal się Boże, animatorzy całego przedsięwzięcia we wsi Głucha Dolna; zbieżności są tu rozegranie trochę na modlę znanej formuły, do której przyzwyczajono nas

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Emocje na uwięzi

Źródło:

Materiał nadesłany

Antena nr 13

Autor:

Wacław Tkaczuk

Data:

18.03.1987