EN

1.10.2007 Wersja do druku

Elektryczne wizje i teatralna konserwa

Teren Polska Organizatorzy Praskiego Quadriennale 2007 uwolnili artystów od konieczności realizowania jednego tematu dla wszystkich prezentacji narodowych. Postawiono na multikulturowość: uczestnicy mieli pokazać to, co w ich pojęciu najbardziej charakterystyczne i własne w najnowszej teatralnej estetyce. W przypadku polskiej wystawy ta swoboda stworzyła okazję, by przybliżyć spektakle, które najpełniej realizują ważne w ostatnich latach założenie: "transformacja rzeczywistości, rzeczywistość transformacji". Wystawy - narodowa, architektoniczna i studencka - zostały podporządkowane wspólnemu problemowi: miały odsłonić, jak dynamika polskiej współczesnej sztuki teatralnej wchodzi w reakcję ze zmienną i nieoczywistą rzeczywistością, miały też dokumentować byt teatru w nowych warunkach politycznych, kulturowych i społecznych. Jeśli przyjąć założenie, że ekspozycja pokazywana na Praskim Quadriennale ma przekazywać przynajmniej cząstkę prawd

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Elektryczne wizje i teatralna konserwa

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia-Gazeta Teatralna nr 81

Autor:

Katarzyna Fazan

Data:

01.10.2007