Zimą tego roku Gustaw Holoubek w dwutygodniku "Teatr" wypowiedział się przeciw tworzeniu nowych teatrów w miastach, które od roku stały się stolicami województw. Uczynił jednak wyjątek dla Elbląga, Słupska i Radomia. Kiedy znakomity aktor i prezes SPATiF-u wypowiadał się w sprawie geografii życia teatralnego, w Elblągu już od sześciu miesięcy działał dyrektor przyszłego teatru, w Słupsku trwały ostre przygotowania do otwarcia teatru muzycznego. Każde z tych miast - Elbląg, Słupsk, Radom - ma budynki teatralne. A także tradycje. W Słupsku zaraz po wojnie działał teatr zawodowy, w latach pięćdziesiątych istniał teatr rapsodyczny (dziś powiedzielibyśmy: teatr poezji), przez kilka lat scena słupska Bałtyckiego Teatru Dramatycznego samodzielnie przygotowywała przedstawienia tworzone przez aktorów tam zamieszkałych, na scenie tej zwrócił na siebie uwagę Maciej Prus, dziś czołowa postać wśród inscenizatorów młodego p
Tytuł oryginalny
Elbląska próba generalna
Źródło:
Materiał nadesłany
Czas