EN

23.11.1992 Wersja do druku

Ekspresyjne dojrzewanie

Dziś chorzowsko-gdański Teatr Ekspresji należy do eksportowej elity. Wdarł się do niej przebojem w ubiegłym roku reprezentując polską sztukę na prestiżowym festiwalu w Edynburgu. W swoim portfelu ma już zaproszenie na otwarcie Igrzysk Olimpijskich w At­lancie (1996), że o innych propozycjach wojaży nie wspomnę. Najnowsza premiera "Collage No 24", podobnie jak oglądane we Wrocławiu spektakle "Dantończyków" i "ZUN", jest widowi­skiem afabularnym. Anegdotę zastępują emocje, dynamiczny ruch, precyzyjne układy zbiorowe, skrót myślowy, czy wreszcie próby przetłumaczenia przeżyć, wspomnień, wrażeń duchowych na ję­zyk ciała, nastrój chwili, pewien estetyczny porządek. Dyrektor, założyciel teatru, reżyser i choreograf, autor wszy­stkich dotychczasowych przedsięwzięć Wojciech Misiuro krok po kroku prowadzi swój młody zespół przez trudne meandry sztuki ruchu (a więc pantomimę, balet, gimnastykę artystyczną) w stronę nowej jakości i konsekwe

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ekspresyjne dojrzewanie

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Robotnicza nr 275

Autor:

Krzysztof Kucharski

Data:

23.11.1992

Realizacje repertuarowe