EN

20.12.2010 Wersja do druku

Eksperymenty na Chopinie

"Kochankowie z klasztoru Valldemosa" w reż. Tomasza Koniny w Teatrze Wielkim w Łodzi. Pisze Marta Olejniczak w Gazecie Wyborczej - Łódź.

Operę "Kochankowie z klasztoru Valldemosa" publiczność nagrodziła powściągliwymi brawami. A i te można uznać za wyraz kurtuazji wobec twórców tego nieudanego przedstawienia Publiczności brakowało cytatów nawiązujących do preludiów czy mazurków Chopina. Niektórzy widzowie z ich braku, czynili autorom przedstawienia zarzuty. Trudno jednak zgodzić się z nimi. W przedstawieniu pojawiają się krótkie fragmenty jego koncertów w scenie gry na fortepianie. Kompozytorka starała się oddać przede wszystkim improwizatorski sposób pracy Chopina i nostalgię jego muzyki. Podkreślały je dźwięki perkusji i harfy współgrające z szelestem deszczu, a kastaniety i flety przywoływały podróż muzyka z George Sand na Majorkę. Wyprawa ta zainteresowała Janusza Krasny-Krasińskiego. Osnuł on wokół niej akcję "Kochanków z klasztoru Valldemosa", na podstawie którego razem z Ptaszyńską przygotowali libretto opery. Autorzy wykorzystali w nim również fragmen

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Eksperymenty na Chopinie w łódzkiej Operze

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź nr 296 online

Autor:

Marta Olejniczak

Data:

20.12.2010

Realizacje repertuarowe