EN

12.04.2017 Wersja do druku

Dźwięki, bigbit i nałogi

"O Józku, który grał bigbit" Aliny Moś-Kerger w reżyserii autorki w Teatrze Miejskim w Gliwicach. Pisze Marta Odziomek w Gazecie Wyborczej - Katowice.

Pewien Józek z Nowej Huty byłby być może polskim Glennem Millerem, gdyby nie jego pociąg do napojów wyskokowych. A tak, o pierwszym kierowniku muzycznym Czerwono-Czarnych mało kto słyszał. Gliwicki teatr postanowił nam jednak o nim przypomnieć. Jednak nie bardzo wiem, po co? Reżyserka i jednocześnie autorka scenariusza, Alina Moś-Kerger, postawiła przed sobą i widzami niełatwe zadanie. Postanowiła w lekkiej formie opowiedzieć o uzależnieniu człowieka od alkoholu, który niszczy sen o lepszym życiu. To nie wszystko. Bohaterem tej opowieści uczyniła - w gruncie rzeczy mało znanego - muzyka Józefa Krzeczka, który przez kilka lat współpracował z czołowymi polskimi grupami grającymi bigbit, w tym Czerwono-Czarnymi. Niestety - brak wciągającej fabuły Niby jest pretekst - Krzeczek był, jak mówią jego koledzy, piekielnie zdolny. I talent ten zaprzepaścił. Jest więc to historia - niekoniecznie biograficzna - która może służyć za parabolę ludzk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dźwięki, bigbit i nałogi. Recenzja "O Józku, który grał bigbit" w Teatrze Miejskim w Gliwicach

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Katowice nr 86 online

Autor:

Marta Odziomek

Data:

12.04.2017

Realizacje repertuarowe