EN
21.11.2014 Wersja do druku

Dziesięć lat z Browarem

Stary Browar Nowy Taniec powstał dzięki spotkaniu Grażyny Kulczyk i Joanny Leśnierowskiej. W ten sposób zetknęły się ze sobą sztuka i biznes światy, których współzależność w Polsce wciąż traktowana jest ze sporą podejrzliwością - pisze Julia Hoczyk w Ruchu Muzycznym.

We wspomnieniach kuratorki tańca Joanny Leśnierowskiej powraca zdanie, że gdyby nie ogromny kredyt zaufania i entuzjazm Grażyny Kulczyk, Stary Browar jako centrum sztuki i biznesu pewnie by nie zaistniał. Dziś zaś trudno byłoby wyobrazić sobie taniec w Polsce bez - jak się go powszechnie nazywa - Browaru. Model jego funkcjonowania stanowi ewenement nie tylko w skali krajowej. Prywatna fundacja (Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk) staje się głównym źródłem rozwoju i przemian tańca współczesnego kraju, a Stary Browar Nowy Taniec urasta do rangi centrum tej sztuki promieniującego na cały kraj. Warto przypomnieć, że SBNT dopiero stopniowo zyskuje nieregularne dofinansowanie z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na wybrane projekty i wchodzi we współpracę z najważniejszymi sieciami tańca w Europie: Aerowaves, SPAZIO, moduł - dance czy European Dancehouse Network, Europejską Siecią Domów Tańca. Na początku było miejsce i pomysł, by stwo

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Poznański program performatywny

Źródło:

Materiał nadesłany

Ruch Muzyczny nr 11/11.2014

Autor:

Julia Hoczyk

Data:

21.11.2014