Teatr od pewnego czasu stara się wyręczać rodziców i rozmawiać z maluchami na trudne tematy. Dlatego już tylko po bardzo tradycyjnych dziecięcych scenach biegają beztroscy bohaterowie bajek. Teraz Kopciuszek musi mierzyć z problemem choroby i śmierci, jak choćby w znakomitym spektaklu Anny Smolar na scenie "Starego". W Teatrze Nowym Proxima Piotr Sieklucki, wraz z autorem adaptacji Tomaszem Kireńczukiem, postanowił też poważnie potraktować młodą widownię i zająć się zawsze aktualną sprawą, jaką jest polityka. Twórcom posłużył do tego "Król Maciuś Pierwszy" - pisze Magda Huzarska-Szumiec w Polsce Gazecie Krakowskiej.
Dzieci potrafią zadawać naprawdę trudne pytania. Przekonałam się o tym na własnej skórze, musząc niegdyś rozstrzygnąć palącą kwestię związaną z rozwojem człowieka. Trzylatek koniecznie chciał się dowiedzieć, dlaczego pani w ciąży, z którą rozmawiam, jest tak niedobra, że połknęła swojego dzidziusia. Tłumaczenie zajęło mi sporo czasu i energii, bo niestety wstępne naświetlenie sprawy pociągnęło za sobą całą serię pytań, z którymi pewnie lepiej poradziliby sobie specjaliści, gdyby ich teraz nie chciano zamykać do więzienia. Teatr od pewnego czasu stara się wyręczać rodziców i rozmawiać z maluchami na trudne tematy. Dlatego już tylko po bardzo tradycyjnych dziecięcych scenach biegają beztroscy bohaterowie bajek. Teraz Kopciuszek musi mierzyć z problemem choroby i śmierci, jak choćby w znakomitym spektaklu Anny Smolar na scenie "Starego". W Teatrze Nowym Proxima Piotr Sieklucki, wraz z autorem adaptacji Tomaszem Kireńczukiem, post