EN

2.06.2017 Wersja do druku

Dzieci mają głos

"Miłość nie boli, kolano boli (czyli dzieci piszą, dorośli grają)" Maliny Prześlugi w reż. Artura Romańskiego Teatru Animacji w Poznaniu na 21. Biennale Sztuki dla Dziecka.

Zespół rockowy w piżamach zaczyna grać, a zza kulis na scenę wpadają stosy poduszek i pluszaków. Towarzyszy im śpiew szalonego chóru: "Nikt nie chce żyć w takim bałaganie..." Chór "piżamowców" wskakuje na scenę, tańcząc wśród sterty poduszek. Tak aktorzy Teatru Animacji rozpoczęli koncert-spektakl Maliny Prześlugi, z muzyką Piotra Klimka, w reżyserii Artura Romańskiego, oparty w całości na tekstach dzieci. Ten odważny pomysł, by oddać im głos i nagłośnić to, co mruczą sobie często pod nosem w piżamie przed snem, sprawdził się w tej realizacji scenicznej nadzwyczajnie. Malina Prześluga opowiada, że pomysł wziął się z życia, gdy kiedyś na ulicy słyszała takie śpiewanki małej dziewczynki. Pomyślała, że często nam, dorosłym, umykają takie dziecięce recytacje i śpiewania, i że warto je ocalić. Zbierała teksty od znajomych, a potem dzięki ogłoszeniu internetowemu. Warunek był jeden: rodzice mieli teksty nagrywać, a nie spis

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Biennale Sztuki dla Dziecka. "Miłość nie boli, kolano boli"

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Poznań online

Autor:

Barbara Kowalewska

Data:

02.06.2017

Realizacje repertuarowe
Festiwale