EN

21.11.2017 Wersja do druku

Dwa teatry

W mijającym sezonie teatralnym w Niemczech i w Polsce miały premierę dwa ważne przedstawienia, które warto ze sobą zestawić: "Professor Bernhardi" Thomasa Ostermeiera i "Klątwa" Olivera Frljića - pisze Iwona Uberman w Teatrze.

Przedstawienia te różnią się od siebie formułą teatralną, choć wspólna jest im intencja stworzenia zaangażowanej wypowiedzi artystycznej na temat problemów współczesności oraz zapewne nadzieja, że spektakl przyczyni się do zmniejszenia społecznego i politycznego kryzysu, w jakim się w obu krajach znajdujemy. Takiemu celowi może służyć teatr. Punktem wyjścia dla obu reżyserów były utwory dramatyczne powstałe przed mniej więcej stu laty, tematyka ich okazuje się jednak nadal lub na nowo aktualna. Autorzy przyglądali się krytycznie otaczającej rzeczywistości i z pewnością także ich wolą było zainicjowanie zmiany - w sposobie postrzegania świata, myślenia, postępowania. Do tego może służyć dobry dramat. "Professor Bernhardi" w reżyserii Thomasa Ostermeiera powstał w berlińskiej Schaubühne. Utwór austriackiego pisarza Arthura Schnitzlera został nieco zmieniony przez reżysera (i jego dramaturga Floriana Borchmeyera), dzięki czemu tworzy

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dwa teatry

Źródło:

Materiał własny

Teatr nr 9/2017

Autor:

Iwona Uberman

Data:

21.11.2017

Wątki tematyczne

Realizacje repertuarowe