EN

14.05.2007 Wersja do druku

Dwa pogrzeby, zgubiony pantofelek, czyli "Kopciuszek" na wesoło

"Kopciuszek" w choreogr. Giorgia Madii z Teatru Wielkiego w Łodzi na XIX Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Renata Sas w Expressie Ilustrowanym.

Owacje na stojąco zakończyły premierowy spektakl "Kopciuszka" inaugurujący w sobotę w Teatrze Wielkim XIX Łódzkie Spotkania Baletowe. Giorgio Madia, włoski choreograf ("Bolero", "Giuseppe", "Śpiąca królewna") opowieścią "Cinderella. Kopciuszek" potwierdził, że nadal ma swą charakterystyczną wyobraźnię. Splótł wieczną bajkę z nastrojem filmu Disneya i własnymi, celnymi przemyśleniami na temat ludzkich charakterów. Zrezygnował z dostojnej muzyki Prokofiewa, wykorzystując mające optymistyczny nastrój kompozycje Gioacchino Rossiniego (m.in. sonaty, cytaty z oper: "Kopciuszek", "Wilhelm Tell", "Otello", "Włoszka w Algierze", "Cyrulik sewilski"). Widowisko skrzy się rozwiązaniami inscenizatorskimi, choreograficznymi, doskonałym wyczuciem muzyki, urzeka plastyką, efektownymi kostiumami nawiązującymi do lat 60. i stylu Audrey Hepburn. Za dekoracje i kostiumy uznanie dla Cordelii Matthes. 67-minutowe przedstawienie mija jak chwila. Historia Kop

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dwa pogrzeby, zgubiony pantofelek, czyli "Kopciuszek" na wesoło

Źródło:

Materiał nadesłany

Express Ilustrowany nr 111

Autor:

Renata Sas

Data:

14.05.2007

Realizacje repertuarowe
Festiwale