1. BŁĘDY, KTÓRE TRZEBA NAPRAWIĆ Państwowy Teatr Śląski w Katowicach przechodził w ciągu dwu ubiegłych lat ciężki okres walki o utrzymanie swego "stanu artystycznego posiadania", aby ostatecznie skapitulować podczas "egzaminu dojrzałości ideowo - artystycznej", jakim był dla naszych teatrów Festiwal Polskich Sztuk Współczesnych. Prawdziwe osiągnięcia tego okresu - to przedstawienia "Balladyny" Słowackiego (reż. Władysław Woźnik), "Mieszczan" Gorkiego (reż. Edward Zytecki) i "Mizantropa" Moliera (reż. Roman Zawistowski). Te trzy przedstawienia wskazują względną granicę twórczych możliwości katowickiego teatru, granicę, którą można i trzeba było przynajmniej utrzymać. Jedynym ustępstwem na rzecz "obiektywnych trudności" może być uwzględnienie sytuacji, jaka wytwarza się w momencie zmiany kierownictwa wówczas, gdy dyrektor opuszczając placówkę zabiera ze sobą najwartościowsze siły zespołu. Ponieważ ta
Tytuł oryginalny
Dożywocie A. Fredry i inne sprawy teatru w Katowicach
Źródło:
Materiał nadesłany
Nowa Kultura