EN

1.02.2008 Wersja do druku

Doskonałość w każdym calu

Pojawił się kolejny album Elizabeth Schwarzkopf obrazujący dokonania i artystyczną drogę tej wielkiej niemieckiej śpiewaczki. Każda z czterech płyt poświęcona jest tutaj innemu kompozytorowi i muzycznemu gatunkowi, mamy więc znane pieśni Schuberta i Straussa, arie operowe Beethovena, Mozarta, Pucciniego i Webera, arie operetkowe Kalmana - pisze Adam Czopek w Naszym Dzienniku.

Warto pamiętać, że Elizabeth Schwarzkopf przez wszystkie lata scenicznej kariery uchodziła za wzór uroku i elegancji, tak na scenie jak i w życiu prywatnym. Dysponowała jednym z najpiękniejszych sopranów liryczno-dramatycznych naszych czasów. Jej głos określano jako ideał szlachetności i czystości. Na początku kariery jej żywiołem był Mozart. Partią Paminy w "Czarodziejskim flecie" debiutowała, z ogromnym sukcesem, w londyńskiej Covent Garden. Jako Donna Elwira w "Don Giovannim" oraz Zuzanna i Hrabina w "Weselu Figara" podbijała serca publiczności w Salzburgu, San Francisco, Wiedniu, Wenecji, Chicago i Berlinie. Śpiewała też partię Fioridiligi w "Cosi fan tutte". Z czasem jej repertuar poszerzył się o partie w operach Ryszarda Straussa i Wagnera. Partią Elżbiety w "Tannhäuserze" Wagnera rozpoczęła, w grudniu 1950 roku, karierę w mediolańskiej La Scali. Ponad rok później podziwiano ją w tym teatrze jako Marszałkową w "Kawalerze srebrnej róży"

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Doskonałość w każdym calu

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 27

Autor:

Adam Czopek

Data:

01.02.2008

Wątki tematyczne