W październiku rozpoczął się kolejny sezon w Warszawskiej Operze Kameralnej - instytucji, której w mijającym roku towarzyszyło wiele kontrowersji. Trzeba jednak przyznać, że WOK (Warszawska Opera Kameralna) broni się przed krytykami w sposób najlepszy z możliwych - poziomem artystycznym prezentowanych wydarzeń.
WOK niezmiennie stawia na muzykę baroku i klasycyzmu, ale sięga także do romantyzmu, współczesności, a nawet sztuki alternatywnej. Jubileusz Jitki Stokalskiej Jednym z pierwszych akcentów nowego sezonu był jubileusz 50-lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej - wybitnej reżyserki nierozerwalnie związanej z WOK. W październiku na deskach teatru WOK zostały zaprezentowane trzy wyreżyserowane przez nią opery: "Kopciuszek" i "Cyrulik sewilski" Gioacchina Rossiniego oraz "Don Pasquale" Gaetana Donizettiego. "Don Pasquale" to opera buffa w trzech aktach, do której błyskotliwe i dowcipne libretto napisał Giovanni Ruffini. Została ona napisana w rekordowym tempie, gdyż różne źródła jako czas jej powstania podają 10 lub 11 dni. Donizetti był bardzo płodnym kompozytorem, a "Don Pasquale" to jedno z jego ostatnich dzieł. Premiera odbyła się 3 stycznia 1843 r. w Théâtre Italien w Paryżu. Fabuła tej opery jest znana. Tytułowy bohater to podstarzały mieszczan