Spośród jedenastu spektakli, jakie znalazły się w final 17. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, aż sześć powstało w dolnośląskich teatrach. Pozostałe zrealizowano w Olsztynie, Poznaniu, Koszalinie, Opolu i Supraślu. Na tej teatralnej mapie nie ma ani Warszawy, ani Krakowa.
Do nagrody nominowano wałbrzyskie przedstawienie "Był sobie Andrzej, Andrzej, Andrzej i Andrzej" Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, legnickie "III Furie" Marcina Libera według tekstów Sylwii Chutnik, Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk i Magdy Fertacz, a także cztery wrocławskie spektakle. Są to "Tęczowa trybuna" [na zdjęciu] duetu Strzępka - Demirski i "Utwór o Matce i Ojczyźnie" Bożeny Umińskiej-Keff w reżyserii Jana Klaty zrealizowane w Teatrze Polskim, "Klaus der Grosse" Marty Giergielewicz w reż. Maćka Prusaka Wrocławskiego Teatru Współczesnego oraz "Żywoty świętych osiedlowych" Lidii Amejko zainscenizowane i zagrane przez Agatę Kucińską (teatr Ad Spectatores). W finale znalazły się też, w odrębnej kategorii, trzy teksty dramatyczne - "Cukier Stanik" Zyty Rudzkiej, "Konradmaszyna" Mateusza Pakuły i "Olga. Eine charmante Frau" Dany Łukasińskiej. Do konkursu zgłoszono 85 spektakli z 21 teatrów, do pierwszego etapu zakwalifikowano 77 z nich. Wybo