15.11.2014 Wersja do druku

Dobre zdjęcie baletowe pokazuje to, co najlepsze w tancerzu

- Nigdy nie robię seryjnych zdjęć szybką migawką. Robię pojedyncze, stawiam na znajomość tematu - mówi Ewa Krasucka, fotograf baletu w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.

W sobotę w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej pierwsza w tym sezonie artystycznym premiera baletowa. "1914" to tryptyk taneczny z choreografią Roberta Bondary, Jiriego Kyliana i Kurta Joossa. Tematem jest wojna, jej przyczyny, natura, przebieg, konsekwencje. Wybitny polski choreograf Robert Bondara stworzył spektakl "Nevermore?" do muzyki Prasquala, Pawła Szymańskiego i Steve'a Reicha. Jego praca zostanie zestawiona z klasyką tańca współczesnego - pochodzącą z 1980 roku "Mszą polową" w choreografii Jiriego Kyliana do muzyki Bohuslava Martinu oraz ekspresjonistycznym danse macabre - "Zielonym stołem" (1932) Kurta Joossa, choreografa, który wywarł wpływ na Pinę Bausch. Rozmowa z Ewą Krasucką, od pięciu lat oficjalnym fotografem baletowym Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. Anna S. Dębowska: To prawda, że strzeliłaś fotkę Barysznikowowi? Ewa Krasucka: Nie strzeliłam mu foty, ale zrobiłam wszystko, żeby poznać go osobiście. Miałam 15 lat, ki

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Dobre zdjęcie baletowe pokazuje to, co najlepsze w tancerzu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Stołeczna online

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

15.11.2014

Realizacje repertuarowe