O zimowych krakowskich premierach: "Weselu Figara" Capelli Cracoviensis, "Eugeniuszu Onieginie" Opery Krakowskiej, Ślubach" - dyplomie wydziału wokalno-aktorskiego PWST i "Drodze do ósmego kwadratu" Teatru Mumerus - pisze Justyna Nowicka w miesięczniku Kraków.
Mozart a la Schaeffer Interesująco zakończyła 2010 rok Capella Cracoviensis, wyznaczając w Krakowie nowe standardy teatralnego eksperymentu. Krakowscy muzycy, wspierani przez międzynarodowych wirtuozów, wystawili w sylwestrową noc "Wesele Figara" [na zdjęciu] Mozarta. Ogromnie cieszy, że Capella pod wodzą Jana Tomasza Adamusa coraz odważniej eksploruje rejony teatru, wprowadzając do dość nudnego życia muzycznego w Krakowie nutę prowokacji i niepokoju. Wszystko to za sprawą pary realizatorów: Jana Peszka i Cezarego Tomaszewskiego. Peszek to jeden z najbardziej niepokornych polskich aktorów, od pewnego czasu praktykujący także jako reżyser, wychowanek króla krakowskiej awangardy Bogusława Schaeffera. Tomaszewski pojawił się w Polsce całkiem niedawno, po latach teatralno-performerskiej praktyki w Wiedniu. No i zaczęło się! Najpierw była cudowna zabawa z madrygałami Monteverdiego w barze mlecznym, potem osobliwe "Wesele Figara" w Głównym Gmachu Muzeum Nar