EN

17.11.2005 Wersja do druku

Długie życie w czarnym kraju

O spektaklach III Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog-Wrocław pisze Olga Katafiasz w Didaskaliach.

Na plakatach tegorocznego Dialogu widnieje najsłynniejszy gest utrwalony w dziele sztuki: dłoń Boga Ojca. wyciągnięta w stronę dłoni Adama. Ten cytat z fresku Michała Anioła wyznaczać miał perspektywę refleksji nad prezentacjami, które rozłożono na osiem dni według pewnego klucza. Każda z części opatrzona była hasłem: ..Sumienie Europy - czy istnieje?", "Obywatele rozszerzonej Europy", "Wobec przemocy i wojny". "Sztuka sublimacją życia". "Człowiek jest czymś, co trzeba przezwyciężyć". "Ostrzeżenie przed człowiekiem", "Świat zdetronizowanego bohatera" czy "Problem Innego - Europa i świat", zaś cały festiwal zamykał panel dyskusyjny "Teatr odbiciem niepokojów Europy". I. jak zazwyczaj przy próbach takich założeń programowych, spektakle rozmijały się niekiedy z myślą przewodnią, a ta nie dorastała do złożoności przedstawień. Rozważania nad - pozornym lub nie. trwałym lub nie. słusznym lub nie. sprawiedliwym lub nie - zjednoczeniem Europ

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Długie życie w czarnym kraju

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia nr 69/10.2005

Autor:

Olga Katafiasz

Data:

17.11.2005