EN

17.01.2012 Wersja do druku

Dlaczego warto rozwijać teatr tańca dla dzieci?

Co z tym tańcem dla dzieci, drodzy choreografowie? - o spektaklach programu Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci 2011 pisze Szymon Adamczak z Nowej Siły Krytycznej.

W Polsce pojawiają się nowe inicjatywy teatralne skierowane do najmłodszej widowni. Warto na nie zwrócić uwagę. Świetne tradycje mają poznańskie instytucje - Centrum Sztuki Dziecka czy Teatr Animacji rozwijają swoje programy od dziesięcioleci. Coraz więcej dzieciom i młodzieży ma do zaoferowania Warszawa - krajowe zagłębie teatralne. Myślę o Teatrze Baj, o niedawno powstałym Teatrze Małego Widza, o inicjatywach Instytutu Teatralnego, takich jak niedzielne Teatranki, czy małe Warszawskie Spotkania Teatralne. Publiczność, pedagodzy, środowisko artystyczne, krytycy i kuratorzy zaczynają dostrzegać działania poświęcone dzieciom. Docenione zostają także inne formy teatru - spektakle lalkowe pojawiają się na dużych festiwalach, dotąd niemal wyłącznie okupowanych przez teatry dramatyczne. One zaś także otwierają się na najmłodszą widownię, spektakle z myślą o dzieciach stworzyli m.in. Piotr Cieplak, Agnieszka Glińska czy nominowany po raz kolejny

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Szymon Adamczak

Data:

17.01.2012

Wątki tematyczne