26.06.2019 Wersja do druku

Dialog Mistrzów o miłości i śmierci

Kolejny koncert 23. Letniego Festiwalu był poważnym wyzwaniem dla wykonawców. Liryka wokalna Gustawa Mahlera i Ryszarda Straussa to crme de la crme tego gatunku. W Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie 19 czerwca 2019 r. zabrzmiały "Kindertotenlieder" oraz "Vier letzte Lieder" przeplatane arcydziełami późnoromantycznej symfoniki.

Koncert był trzecim tytułem Letniego Festiwalu i wpisał się w cykl "Pieśń - Teatr Słowa", którego kierownikiem artystycznym jest Katarzyna Oleś-Blacha, solistka naszego teatru oraz wykładowca krakowskiej Akademii Muzycznej. Artystka tłumaczy: Nad programem tego koncertu dość długo pracowaliśmy z maestro Tomaszem Tokarczykiem. Chcieliśmy zestawić podczas jednego wieczoru dzieła, które korespondują ze sobą nie tylko pod względem muzyki, treści i stylu kompozytorskiego, ale również przesłania. Pragnęliśmy, aby koncert sam w sobie stanowił rodzaj cyklu, którego wyjątkowym spoiwem jest motyw śmierci i jego niezwykłe ujęcie. Koncert rozpoczęła Orkiestra Opery Krakowskiej pod batutą Tomasza Tokarczyka, która zmierzyła się z bardzo wymagającym Preludium do "Tristana i Izoldy" Ryszarda Wagnera. Jego twórczość była dla młodych Mahlera i Straussa punktem wyjścia. Mahler, zafascynowany muzyką Wagnera, z biegiem lat stał się jednym z najwybitniejs

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Data:

26.06.2019

Festiwale