EN

3.09.2019 Wersja do druku

Diabeł pojawia się na czas

Spektakl w reżyserii Baracco od samego początku ma swój charakterystyczny styl tj. pusta scena, zimne światło, drzwi i kulisy, które otwierają się odsłaniając coraz to nowe postacie i sytuacje - recenzja spektaklu "Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakowa w reżyserii Andrea Baracco, z udziałem polskiego aktora Oskara Winiarskiego (w repertuarze Piccolo Teatro Sthreler w Mediolanie w sezonie 2019/2020).

Kompozycja "Mistrza i Małgorzaty" najsłynniejszej, nieukończonej powieści Michaiła Bułhakowa od dawna jest wielkim wyzwaniem dla ludzi teatru. To właśnie dzięki kompozycji tego utworu literackiego, złożona akcja powieści składającej się z trzech planów narracyjnych staje się zrozumiała. Nie mamy tu jednak do czynienia z dramatem, tylko z powieścią, którą tylko bardzo dobry dramaturg potrafi przenieść na scenę, wydobywając z powieści - pełnej znaczeń i nieskończonych możliwości interpretacyjnych - jedną mocną linię narracyjną będącą w stanie udźwignąć ciężar całego przedstawienia. Jedną z bardzo udanych adaptacji teatralnych arcydzieła Bułhakowa była ta znakomicie wyreżyserowana w 1984 roku przez Guido De Monticelli z niezapomnianym zespołem teatralnym Gruppo della Rocca. Guido De Monticelli widział w fantasmagorii tragikomicznej siłę powieści i w konsekwencji samego przedstawienia. Z kotła kipiącego od logicznych abstrakcji

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Diabeł pojawia się na czas

Źródło:

Materiał własny

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne