EN

5.05.1973 Wersja do druku

Diabeł i jego uczeń (fragm.)

NAJPIERW o samym diable. Różne jego wcie­lenia (może lepiej - odmiany) można obej­rzeć w Teatrze Dramatycznym, na scenie którego z wielkim po­wodzeniem jest wystawiana sztuka Alessandro Fersena pt. "Diabelstwo". Wyreżyserował sztukę sam autor, przekład Haliny Dobrowolskiej, sceno­grafia Ireny Burkę, konsultacja wokalna Romany Krebsówny. "Diabelstwo" - rzec można jest udramatyzowanym prze­glądem "dziejów","historii" i pochodzenia diabła. Jak go so­bie wyobrażano w różnych krajach, w różnych częściach świata. Jaką role spełniał w wierzeniach, legendach, samym życiu człowieka. Każda pokusa była wszak kiedyś uważana za... wyszeptana do ucha przez diabła. Wszystkie co najgorsze zbrodnie przypisywano jemu, nie wyłączając samego pociągu do... złota. Diabeł potrafił sie­dzieć w kobiecie, zwierzęciu, roślinie. Mieliśmy w Polsce sławnych diabłów, chociażby "pan na Łęczycy" - Boruta. W "Diabelstwie" mamy także polską sce­nę, związan�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna Mazowiecka nr 107

Autor:

Andrzej Markiewicz

Data:

05.05.1973

Realizacje repertuarowe