EN

16.10.1986 Wersja do druku

Degradacja mitu

Wiele już było literackich i teatralnych przetworzeń mitu Don Juana. Jedno więcej nie powinno więc dziwić, o ile oczywiście towarzyszy mu nowy, oryginalny pomysł lub ujecie. A takie bodaj były ambicje Tomasza Łubieńskiego. Postano­wił on przerobić dla współczes­ne i sceny dramatycznej libret­to Lorenza da Pointę z opery "Don Giovanni" Mozarta, prze­nosząc cała te historię w re­alia polityczne i społeczne faszystowskich Włoch u progu wybuchu wojny. Sztuka Łubieńskiego nosi ty­tuł "Śmierć Komandora". Pra­premierę miała przed dwoma laty we Wrocławiu. Teraz zre­alizował ja Marek Okopiński na scenie stołecznego Teatru Dra­matycznego. Don Giovanni, a tutaj po pro­stu - Don jest tym razem taj­nym agentem totalitarnych służb specjalnych, który swą przyna­leżność organizacyjna sprytnie i cynicznie wykorzystuje łącząc w życiu przyjemne z wymaga­nym. Zuchwalstwem, które musi odpokutować jest w jego przypadku przekroczenie kom­petencji, a

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy nr 242

Autor:

Paweł Chynowski

Data:

16.10.1986

Realizacje repertuarowe