XVIII Festiwal Mozartowski w Warszawie. Pisze Katarzyna K. Gardzina w Życiu Warszawy.
Osiemnasty raz oglądamy w tym roku sceniczne dzieła Mozarta na festiwalu jego imienia. Dobrze już znane inscenizacje odświeżyli nowi wykonawcy. Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej Stefan Sutkowski mówi, że nie tak trudno było imprezę - jedyną tego typu na świecie - przygotować, jak teraz utrzymać ją na odpowiednim poziomie. A zmiany w obsadach są koniecznością, bo żywot Festiwalu Mozartowskiego przekroczył już średnią długość kariery śpiewaka. Miejsce tych, którzy tworzyli imprezę 18 lat temu, zajęło kolejne pokolenie. Jego najciekawszymi reprezentantami są Anna Mikołajczyk i Tomasz Krzysica. Te nazwiska są już znane melomanom, tym razem jednak oboje pojawili się na scenie WOK w nowych kreacjach. Mikołajczyk rolę Paminy w "Czarodziejskim flecie" śpiewała dotąd tylko za granicą. Warszawski debiut wypadł udanie. Sopranistka stworzyła silną, trochę surową postać córki królowej Nocy. Wyrównany głos o miękkim brzmieniu oraz przem