"Ariadna na Naxos" w reż. Marka Weiss-Grzesińskiego z Opery Bałtyckiej w Gdańsku, gościnnie w Warszawie. Pisze Monique Barichella w Opera Magazine.
Warszawski Teatr Narodowy jest w dużej mierze ekwiwalentem Komedii Francuskiej. Ma on pewien wspólny mianownik z francuskim teatrem: na deskach głównej, "oficjalnej" sali teatru odgrywane są zarówno sztuki wielkiej, międzynarodowej klasyki (Shakespeare, Marivaux), jak również dzieła współczesnych artystów. Teatr Narodowy jest częścią kompleksu budynków, w którym mieści się teatr dramatyczny i ogromna sala operowa będąca wzorem dla paryskiej Opery Bastille. Z inicjatywy Teatru Narodowego gdańska Opera Bałtycka zaprezentowała w stolicy dwie ze swoich realizacji: "Ariadne auf Naxos" - doskonały przykład dzieła stworzonego dla niewielkich rozmiarów fosy mogącej pomieścić orkiestrę kameralną, oraz "Romeo i Julię" - nowy balet w choreografii Izadory Weiss sytuowany w kontekście współczesnego Bliskiego Wschodu, z użyciem różnorodnych nagrań muzycznych. Fotografie chef-d'ouvre Ryszarda Straussa zamieszczone w programie, jak również tekst opublikowa