EN

13.10.2003 Wersja do druku

Czytanie Hamleta

WYSPIAŃSKIEGO "STUDIUM O HAMLECIE" należy do najważniejszych tekstów polskiej szekspirologii, a zarazem pozostaje nadal żywym zapisem twórczej myśli teatralnej. Zainspirowany przez aktora Kazimierza Kamińskiego, który poszukiwał współczesnej interpretacji roli Hamleta, Wyspiański podjął się nie tylko analizy dramatu i jego kształtu scenicznego, ale zarazem napisał manifest nowego teatru. Nic więc dziwnego, że po ten tekst właśnie sięgnął Jerzy Grzegorzewski, artysta szczególnie wyczulony na poszukiwanie miejsca teatru we współczesnym świecie, a przy tym silnie związany całym swoim życiem z teatrem Wyspiańskiego i Szekspira. Nie przypadkiem ten "Hamlet" pojawia się po "Morzu i zwierciadle", spektaklu, w którym Grzegorzewski za pomocą tekstu Audena bronił etosu teatru jako sztuki - mimo wszelkie uroszczenia i ograniczenia - zdolnej interpretować świat, wchodzić z nim w twórczy dialog. Teraz tekstem Wyspiańskiego dowodzi potrzeby nowego teatru,

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czytanie Hamleta

Źródło:

Materiał nadesłany

Trybuna nr 239

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

13.10.2003

Realizacje repertuarowe