Tylko 4 zł kosztować będzie bilet do Muzeum Częstochowskiego od 30 sierpnia do 1 września. Teatr im. Mickiewicza proponuje promocyjne ceny biletów na swoje przedstawienia do końca wakacji.
Częstochowa włączyła się w ogólnopolską akcję "Miasto za pół ceny". Hasło rzuciło Kolegium Królewskie AP w Krakowie, które zostało powołane przez władze Szkoły Akademie Prenier. Wsparł je portal deal99.pl. Akcja rozlała się szeroko po kraju. Jej ideą jest bowiem ożywienie turystyczne i kulturalne ostatnich dni tegorocznych wakacji. Sam pomysł nie jest oczywiście nowy. Już z początkiem dekady taki patent na uatrakcyjnienie swojej oferty hotelowo-turystycznej wymyślił Poznań. Efekty były znakomite, więc w kolejnym roku inicjatywę tę wykorzystały inne miasta: Bydgoszcz i Toruń, potem Szczecin i kolejne. Tym razem z Krakowa wyszło hasło zrobienia ogólnopolskiego działania w jednym czasie. - Dostałem zapytanie z urzędu miasta, czy muzeum wzięłoby w tym przedsięwzięciu udział - mówi Janusz Jadczyk kierujący Muzeum Częstochowskim. - Czemu nie, jeśli służy to promocji naszej oferty. W tym czasie jeden bilet za 4 zł (równowartość ulgo