"Obssesion" w wyk. Teatru Décalages z Czech na IV Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Europy Środkowej Sąsiedzi. Pisze Grzegorz Józefczuk w Gazecie Wyborczej - Lublin.
Skalę możliwości, jakie w teatrze dają techniki cyrkowe, pokazał Teatr Décalages z Czech - i to dzięki tylko dwojgu aktorom. Bywa tak, jak w tym spektaklu, że wszystko zaczyna się od obsesji męsko-damskich w wesołej wersji Czerwonego Kapturka, a kończy smutkiem rozstania. Spektakl Teatru Décalages był kolażem kilku odrębnych historii opowiadających o sprawach gnębiących ludzkość od chwili, kiedy Adam zjadł jabłko. Dla Décalages cyrkowe umiejętności poruszania się w przestrzeni służyły nie tylko do kreowania nowego stylu gry, ale też do budowania dominujących napięć dramatycznych, podkręcania emocjonalnego waloru spektaklu. Seiline Vallée i Salvi Salvatore byli doprawdy wspaniali "grając" w kotarze utworzonej z białych lin, wplątując się w nie i wirując, jakby materia tej kotary wyrażała samą miłość oraz to, że obsesje przenoszą z ziemi gdzieś w inną przestrzeń. Tym razem namiot cyrkowy, scena Festiwalu, podszyty wiatrem, ha�