EN

6.06.2018 Wersja do druku

Czekając na barbarzyńców

Mocno dwuznaczna, bo podszyta nędzną propagandą polityczną rólka kobieca w "Zwei Monddiebe" przypadła aktorce Teatru Współczesnego we Wrocławiu Marcie Malikowskiej, która do tej pory była znana raczej ze scen rozbieranych w spektaklach teatralnych - o spektaklu "Mity rzeczywistości: O dwóch takich, co ukradli księżyc" w reż. Krzysztofa Minkowskiego w Gorki Theater w Berlinie pisze Włodzimierz Pazniewski w Śląsku.

Na przełomie roku 2017, kolejny przypadek, niby lekarz w klinice psychiatrycznej, włożył tzw. Europie pod pachę termometr, aby stwierdzić ponad wszelką wątpliwość, że leciwa pacjentka cierpi na chorobę przewlekłą, która nie leczona, może skończyć się dla niej śmiercią, a przynajmniej trwałym kalectwem umysłowym. Paradoksalnie, przychodnią, która stwierdziła, że z kondycją psychiczną badanej nie jest ostatnio najlepiej, okazała się nie Izba Przyjęć w szpitalu, lecz eksperymentalny Maxim Gorki Theater w Berlinie, gdzie wystawiono blisko godzinny, makabryczny show autorstwa Krzysztofa Minkowskiego (rocznik 1980) i w jego wiekopomnej reżyserii, "O dwóch takich, co ukradli księżyc" (niemiecki tytuł: "Zwei Monddiebe), czyli tak naprawdę sprokurowano ubaw po pachy, z katastrofy, która wydarzyła się 10 kwietnia 2010 roku pod Smoleńskiem. Ten kabaret, jak nazywa się czasami berlińskie widowisko, przypomina uprawianie zboczenia nekrofilii i to w skraj

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czekając na barbarzyńców

Źródło:

Materiał nadesłany

Śląsk nr 5

Autor:

Włodzimierz Pazniewski

Data:

06.06.2018

Wątki tematyczne