W teatrach spierają się jeszcze, czy Czechow to sentyment, brzozy i mgła, czy raczej ironia i gorzka drwina. A telewizyjne "Trzy siostry" okazują się spontanicznym dowodem, jak bardzo jałowy jest ten spór. Ekran telewizyjny odziera inscenizację z całej miękkości prowincjonalnego salonu, z całego tła. Pozbawia tekst i postacie owej osławionej atmosfery, która tylekroć decydowała w teatrach, ponieważ narzucała się inscenizatorom jako pytanie główne, jako problem nastroju rozmarzenia lub drwiny. "Trzy siostry" telewizyjne nie miały nastroju, co poczytujemy twórcom spektaklu za zasługę. Postacie sztuki pozostały sam na sam z tekstem i z niego miały wydobyć wszystko. Tak właśnie jak u Czechowa być powinno, ponieważ był to zapewne największy w historii literat teatru. W dwudziestowiecznej dramaturgii jest jeden tylko pisarz, który doświadczenie Czechowa, jako autora tekstu teatralnego posunął o krok dalej - Beckett. W ten sposób zn
Tytuł oryginalny
Czechow z monologów
Źródło:
Materiał nadesłany
?