Czechow - wielkie nazwisko w dziejach światowej dramaturgii i światowego teatru. Od czasu kiedy na przełomie wieków Konstanty Stanisławski wystawił "Mewę", "Wujaszka Wanię", "Trzy siostry"; wreszcie "Wiśniowy sad", ciągnie się nieustanny spór jak go wystawiać. Jaki kształt sceniczny znaleźć dla tych niewesołych komedii, o których "komediowość" dopominał się sam autor. Co widzieć o owych sztukach - sentymentalną opowiastkę o trzech prowincjonalnych pannach, marzących bezskutecznie o powrocie do upragnionej Moskwy? Drapieżną w społecznych diagnozach historię zawiedzionej w swych uczuciach wielkiej damy, zmuszonej przez prawa nieubłaganej ekonomii do pozbycia się wiśniowego sadu? Streszczenia tych utworów, ściągnięte do anegdoty, stawiają ich autora w rzędzie jednego z wielu pisarzy tamtej epoki, naturalizmu w literaturze i w naukach przyrodniczych. Epoki dowiadywania się przez człowieka o so
Tytuł oryginalny
Czechow - samo życie
Źródło:
Materiał nadesłany
Odrodzenie Nr 20