Celnie określił Barrault istotę twórczości Czechowa nazywając kunszt jego sztuki poetyckim realizmem. W Teatrze Współczesnym "postawiono" na realizm. Przedstawienie jest przejrzyste, jasne (także i dosłownie). Teatr przełamując podstawowe trudności techniczne umiejscowił akcję sztuki w szerokiej, pełnej światła i powietrza przestrzeni, koncentrując jednocześnie uwagę widza na postaciach sztuki. Reżyser pozwala nam zaglądać nie tylko we wszystkie kąty pokoju, ale i do "wnętrza" bohaterów. Ta jedna z najbardziej "nastrojowych", jakby się zdawało, sztuk Czechowa, to komedia bezlitosna, bo nie tylko ośmiesza bohaterów, ale zostawia im pełny wymiar ludzki. To już jest niemal okrutne. Przestronny, jakby rozbudowany w głąb w kilku planach, salon trzech sióstr ozdobiony jest tapetą w formie podobną do mozolnie robionych koronek tzw. "klockowych". W ostatnim akcie ich ornament zmienia się w gąszcz drzew, Ewa {#os#560}Starowieyska{/#} znak
Tytuł oryginalny
Czechow, czyli łagodne okrucieństwo
Źródło:
Materiał nadesłany
Kierynki Nr 12