Projekt "Czechow saga" realizowany w Teatrze Polskim w Bydgoszczy dowiódł dwóch rzeczy: po pierwsze, że w dzisiejszym teatrze mało jest wyzwań trudniejszych, ale i bardziej inspirujących, niż porządna inscenizacja Czechowa: po drugie zaś - że pomimo ponadstuletniego stażu scenicznego, Czechow wciąż pozostaje wielkim nieznanym, a jego teksty wciąż nie dają się opanować realizatorom. Trzy sztuki: "Trzy siostry", "Czajka" i "Płatonow", zrealizowane przez trzech różnych reżyserów (odpowiednio: Pawła {#os#5404}Łysaka{/#}, Wiktora Rubina i Maję Kleczewską) miały pokazać różnorodność sposobów pokazywania Czechowa we współczesnym teatrze, a być może również wskazać nowe formuły wystawiania jego sztuk. Z planowanych trzech premier wyszły tylko dwie (Czajka Wiktora Rubina została w ostatniej chwili wycofana z repertuaru teatru); upadło podstawowe założenie, że trzy spektakle zostaną pokazane w tej samej scenografii. Z jednej strony, n
Tytuł oryginalny
Czechow bez końca
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna Nr 92/93