EN

8.10.2009 Wersja do druku

Czechow bez końca

Projekt "Czechow saga" realizowany w Teatrze Polskim w Byd­goszczy dowiódł dwóch rzeczy: po pierwsze, że w dzisiejszym teatrze mało jest wyzwań trudniejszych, ale i bardziej inspirujących, niż po­rządna inscenizacja Czechowa: po drugie zaś - że pomimo ponadstuletniego stażu scenicznego, Czechow wciąż pozostaje wielkim niezna­nym, a jego teksty wciąż nie dają się opanować realizatorom. Trzy sztuki: "Trzy siostry", "Czajka" i "Płatonow", zrealizowane przez trzech różnych reżyserów (odpowiednio: Pawła {#os#5404}Łysaka{/#}, Wiktora Rubina i Maję Kleczewską) miały pokazać różnorodność sposobów pokazywania Czechowa we współczesnym teatrze, a być może również wskazać nowe formuły wystawiania jego sztuk. Z planowanych trzech premier wy­szły tylko dwie (Czajka Wiktora Rubina została w ostatniej chwili wyco­fana z repertuaru teatru); upadło podstawowe założenie, że trzy spek­takle zostaną pokazane w tej samej scenografii. Z jednej strony, n

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czechow bez końca

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia Gazeta Teatralna Nr 92/93

Autor:

Paweł Schreiber

Data:

08.10.2009

Realizacje repertuarowe