Niemiecki teatr, mocno obecny na szczecińskim "Kontrapunkcie", obnaża pułapki konsumpcjonizmu - pisze Jacek Cieślak w Rzezczpospolitej.
Szczeciński festiwal małych form teatralnych włącza do konkursu również spektakle z pobliskiego Berlina. Tak jak w kościołach powstają restauracje, tak niemiecka dramaturgia pokazuje różne formy społeczeństwa konsumpcyjnego - w obyczajach, relacjach rodzinnych i życiu intymnym. W "Notatkach z kuchni" Rodrigo Garcia przewrotnie odwrócił tradycyjny porządek rzeczy: w spektaklu wyreżyserowanym przez Patricka Wengenrotha wedle zasady "przez żołądek do serca" - nie kobieta podbija mężczyznę, lecz mężczyzna kobietę. A konkretnie dwóch mężczyzn: ojciec i syn. Przedstawienie czerpie z formy stand up comedy, której bohaterowie muszą się wdzięczyć do widzów i przebić talentem konkurentów z estrady. Ale najważniejsze jest to, że autorzy biorą pod lupę cały zestaw współczesnych trendów i zachowań związanych z kulinariami i gotowaniem. W czasach, gdy większość konsumencko nastawionej ludzkości spędza wolny czas w galeriach, lecz nie malarstwa,