Tytułowi młodzi czarodzieje pojawiają się u Mickiewicza w nie dokończonej I części "Dziadów". Są to ludzie u progu dorosłości. Z własnej woli doświadczają spotkania ze śmiercią, które decyduje o tworzeniu się ich osobowości. Na pierwszy rzut oka szokujący zdaje się wybór autora adaptacji i reżysera tych "Dziadów". Tym bardziej jeżeli najważniejszym, deklarowanym adresatem spektaklu ma być nasto-dwudziestolatek: nastawione na szybki przekaz klarownych informacji o otaczającym świecie dziecko ery obrazkowej. Cóż temu dziecku epoki proponuje Adam Sroka w "Dziadach albo młodych czarodziejach"? Pozbawiony niemal fabuły, w większości czysto liryczny tekst, na który w pierwszej partii widowiska składają się I., II i IV część "Dziadów", w drugiej zaś te sceny III części, które pozbawione są zdarzeniowości. obracające się wyłącznie wokół sfery pozaczasowego, nastawionego na rozpoznanie siebie "ja" bohatera. Zabieg wycięcia scen martyrol
Tytuł oryginalny
Czarodziej z Opola
Źródło:
Materiał nadesłany
Gazeta Lokalna nr 237