EN

23.01.2006 Wersja do druku

Czarno-białe dodatki

"Zapiski tego, który zniknął" Leoš Janaček/"Sonety Szekspira" Paweł Mykietyn w reż. Łukasza Kosa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w warszawie. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

W Operze Narodowej Leszek Mądzik wykreował świat swoich plastycznych wizji. Kameralny spektakl firmuje wiele wybitnych nazwisk. Gdyby lista realizatorów okazała się krótsza, przyjemność z obcowania ze świetną muzyka byłaby jednak nie mniejsza. Najtrudniej określić, co w Operze Narodowej robił reżyser Łukasz Kos, bo nie oglądamy spektaklu, lecz inscenizowaną prezentację dwóch cykli pieśni: "Zapiski tego, który zniknął" Leoša Janačka oraz "Sonety Szekspira" Pawła Mykietyna. I rzeczywiście to inscenizator i scenograf Leszek Mądzik postanowił zawładnąć wyobraźnią widzów. Twórca słynnej Sceny Plastycznej KUL kreuje swój charakterystyczny świat od pierwszego momentu, gdy z mroku wyłania się bohater utworu Janačka. Prostoduszny Janiczek nie potrafi uwolnić się od miłości do Cyganki, która odmieni jego życie. Jego historię Leszek Mądzik opowiada na tle pięknych, ruchomych kompozycji plastycznych. Głęboką czerń rozjaśnia jedynie

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czarno-białe dodatki

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 19

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

23.01.2006