20.03.2013 Wersja do druku

Czarna otchłań

"Cool vs. Fire" w choreografii Izydory Weiss z bałtyckiego Teatru Tańca w Gdańsku na Festiwalu Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie. Pisze Alicja Müller w Teatraliach. Pisze Agnieszka Sosnowska w Teatraliach.

"Co decyduje o wartości artystycznej tańca? Określona forma czy twórcza nieskrępowana sztywnymi regułami improwizacja? W spektaklu Izadory Weiss klasyka tradycyjnego baletu mierzy się z innowacyjnością i buntem wobec sformalizowanych ruchów. "Cool vs. Fire". Kto został zwycięzcą tanecznego pojedynku?" Czarna otchłań sceny intryguje i domaga się wypełnienia. Jedynymi rekwizytami są oddalone od siebie panele, na których po chwili zasiadają aktorzy. Już w chwili ich pojawienia się możemy z łatwością dostrzec, że dzielą się oni na dwie przeciwstawne grupy. Za odmiennymi strojami i sposobem bycia kryją się różne style tanecznej ekspresji. Wkrótce dochodzi do ich bezpośredniego starcia. W centrum, występują kolejni tancerze i próbują przekonać do siebie publiczność. Szala zwycięstwa przechyla się raz na jedną, raz na drugą stronę. Język ruchów jest tu nierozerwalnie związany z muzyką Nigela Kennedy'ego i Jimmy'ego Hendrixa. Subtelny dźwi

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czarna otchłań

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatralia Nr 51/20.03.13

Autor:

Agnieszka Sosnowska

Data:

20.03.2013

Realizacje repertuarowe
Festiwale