"Cyrulik sewilski" Gioacchina Rossiniego w reż. Pawła Szkotaka w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Pisze Aleksandra Andrearczyk w Gazecie Wyborczej - Trójmiasto.
Mariaci pod palmami i najsłynniejszy golibroda Figaro jako... stręczyciel. Gdańska inscenizacja "Cyrulika sewilskiego" Rossiniego, zrealizowana przez Pawła Szkotaka, skrzy się humorem, jest inscenizacją barwną i radosną. "Cyrulik sewilski" należy do tych pozycji, które każdy szanujący się teatr operowy chce mieć w swoim repertuarze. Dzieło Rossiniego było wystawiane niezliczoną ilość razy na całym świecie i doczekało się miana jednej z najpopularniejszych oper w historii. Pierwotnym autorem zarówno tekstu, jak i muzyki do "Cyrulika..." był XVIII-wieczny dramaturg Beaumarchais. W XIX wieku partyturę do tekstu Beaumarchaisa skomponował Gioacchino Rossini, co zaowocowało połączeniem dowcipnej fabuły i niepowtarzalnej muzyki urzekającej melodyjnością frazy i ekspresją pełną wigoru. W takim właśnie kształcie "Cyrulik sewilski" wystawiany jest do dziś z powodzeniem na wszystkich scenach świata. Gdańska inscenizacja zrealizowana została prz