10.03.2010 Wersja do druku

Cyrkowy Piotruś Pan

Pierwszymi elementami wyłaniającym się z ciemności jest łagodnie kołysany przez niewidzialne ręce dziecięcy wózek oraz zawieszone w powietrzu okno. Tworzą pierwszą z trzech sfer, które wyraźnie wydzielono w obszarze sceny. Znajdują się w lewym kącie, łatwe do ukrycia, nie przyciągają wzroku widza. Ich dwukrotne wydobycie z mroku, na początku i końcu spektaklu, stanowi klamrę kompozycyjną - o spektaklu "Bez ziemi" Teatru Decalages pisze Justyna Czarnota z Nowej Siły Krytycznej.

Décalages został założony w 2007 roku przez Seiline Vallée i Salvi Salvatore (wcześniej artystów Teatru Continuo), jego siedziba znajduje się w Pradze. Ze spektaklem "Obssesion", zrealizowanym przy współudziale Iriny Andreevy z Teatru Novogo Fronta, gościli w ubiegłym roku na Spotkaniach Teatrów Europy Środkowej "Sąsiedzi". Przedstawienie "TaBALADA" otrzymało nagrodę za najlepszy spektakl konkursu Inspiracje 2008, który odbywa się w ramach Gliwickich Spotkań Teatralnych. Artyści duży nacisk kładą na wizualną stronę prezentacji, łączą różne konwencje (estetyka cyrkowa, teatr lalek, teatr ruchu), stwarzając swój własny, oryginalny styl. Najnowszy spektakl "Bez ziemi" stanowi próbę przeniesienia na scenę historii Piotrusia Pana. Powieść Jamesa Matthew Barriego napisana na początku XX wieku zdążyła na trwale wpisać się w kanon literatury dziecięcej. Mały chłopiec, który nie chciał dorosnąć, stał się jedną z ikon popkultury. Jego wr

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Siła Krytyczna

Autor:

Justyna Czarnota

Data:

10.03.2010

Tematy w toku