"Idź w noc, Margot" w reż. Witolda Mazurkiewicza w Teatrze Provisorium i Kompanii Teatr w Lublinie. Pisze Jarosław Cymerman w Teatrze.
Po obu stronach odgrodzonej kratą, od widowni estrady stoją dwa stoliki do makijażu wyposażone w lustra i matę kamery. Na przemian ze zbliżeniami oczu i ust dwóch aktorów (Jarosław Tomicai Przemysław Buksiń-ski), przeistaczających się na naszych oczach w drąg queens, na ekranie wypełniającym tylną ścianę sceny pojawia się tekst opisujący wędrówkę Trzech Królów do Betlejem. Imiona Kacper, Melchior i Baltazar zostały w nim jednak zastąpione imionami Margot, Asia i Waldek, czyli trójki bohaterów ostatniej powieści Michała Witkowskiego, stanowiącej inspirację najnowszego przedsięwzięcia Provisorium-Kompanii Teatr. Po chwili obie drag ąueens (autor adaptacji Artur Pałyga nazwał je "andżelami" - "drapieżnymi parodiami jasełkowych aniołów") do spółki z nieco zagubionym konferansjerem-gospodarzem studia (Michał Zgiet) zaczynają show, w którym, jak twierdzą twórcy spektaklu, "opowieści o ludziach uwięzionych w fikcyjnym świecie tabloidów, t