"Częstotliwość Pandory" w reżyserii Floriana Feisela na 3. Międzynarodowym Festiwalu Teatru Formy "Materia Prima" w Krakowie. Pisze Agnieszka Sosnowska w Teatraliach.
"Częstotliwość Pandory" to ,,eksperyment na dwa ciała", będący opowieścią o poszukiwaniu tożsamości. Tożsamość, kiedyś jasno określona i szczelnie zamknięta w granicach cielesności, dziś - kiedy owe granice zostały zniesione - wymaga nieustannego stwarzania się na nowo. Jest ona raczej zadana niż dana, jak trafnie zauważył Zygmunt Bauman, stąd nieustanna (de)konstrukcja podmiotowości, silnie uwypuklona w spektaklu niemieckich twórców. Antje Töpfer i Florian Feisel sięgają do dwóch specyficznych wizerunków kobiecości, utrwalonych w kulturze: do mitu o Pandorze oraz do figury lalki autorstwa Hansa Bellmera. Oba wyobrażenia odsyłają do nierzeczywistych tworów - mitologiczna postać została stworzona przez Hefajstosa i zesłana na ziemię w celu ukarania ludzkości, a bohaterka rzeźbiarskiej instalacji to autorska wizja kobiecego ciała, zrywająca z jego konwencjonalnymi przedstawieniami. Niewielka przestrzeń sceny początkowo nie zdradza nieje