XX Festiwal Szekspirowski w Gdańsku. Pisze Lena Szatkowska w Tygodniku Płockim.
Każda epoka ma swojego Szekspira, swojego tłumacza, reżyserów i publiczność. Ta ostatnia szuka w dramatach mistrza ze Stradfordu odpowiedzi na podstawowe pytania. Spektakle 20. Festiwalu Szekspirowskiego prostych odpowiedzi nie dają, raczej mnożą wątpliwości. Jednocześnie są hołdem dla niekwestionowanego geniusza teatru, którego dzieła pozwalają na własne poszukiwania współczesnych inscenizatorów, przesuwanie akcentów i grę z klasyczną konwencją. Improwizacja i dopisywanie to tradycja teatru elżbietańskiego. Najbardziej wyraźnie odwołał się do niej Quantum Theatre z Iranu. Reżyser przedstawienia, Arash Dadgar, do przeniesienia na scenę swojej wersji "Hamleta" przygotowywał się 4 lata. We współpracy z dramaturgiem Shahramem Ahmadzadehem stworzył spektakl bardzo współczesny. Opowieść o duńskim Księciu, o władzy, wolności, życiu i umieraniu została naznaczona niepokojami naszych czasów. W tej koncepcji ważniejszy od tytułowego bohatera