11.01.2013 Wersja do druku

Co tak naprawdę reklamuje nasza kultura?

Urząd Marszałkowski podsumował dwa programy, dzięki którym wsparcie zdobyły instytucje kultury. Przedstawił je jako projekty promujące region i regionalną kulturę. Ale czy one rzeczywiście nas reklamują? - pyta Grzegorz Giedrys w Gazecie Wyborczej - Toruń.

Kujawsko-Pomorskie Menu Kulturalne to projekt kulturalny w ramach działania "promocja i rozwój markowych produktów", który dotyczy "wzmocnienia konkurencyjności przedsiębiorstw". Pod tą nazwą ukrywają się cztery imprezy artystyczne organizowane przez instytucje podlegające marszałkowi województwa: Bydgoski Festiwal Operowy (Opera Nova), festiwal teatralny Kontakt (Teatr Horzycy w Toruniu), Bydgoski Festiwal Muzyczny (Filharmonia Pomorska), Konkurs Pianistyczny dla Dzieci i Młodzieży (Ośrodek Chopinowski w Szafarni). Roczny program, który zakończy się 31 stycznia 2013, kosztował 1,69 mln zł, z czego 1,43 mln zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Celem tego projektu jest promocja Kujawsko-Pomorskiego Menu Kulturalnego. Niestety, ta marka nie funkcjonuje ani w potocznym, ani w branżowym obiegu - nie ma strony internetowej, identyfikacji wizualnej, hasła. Wyszukiwarka Google podaje na jej temat ok. 1,7 tys. rekordów - zasięg terminu nie jes

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Co tak naprawdę reklamuje nasza kultura?

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza Toruń online

Autor:

Grzegorz Giedrys

Data:

11.01.2013

Wątki tematyczne