O IV Międzynarodowych Dniach Młodej Dramaturgii ODRAMA w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu pisze Aleksandra Konopko w Gazecie Wyborczej - Opole.
Na tym festiwalu teatralnym ważne są refleksje i pytania, jakie uda się sprowokować, przyglądając się tekstom z różnych stron. I dzięki temu festiwal, mimo swojej powtarzalnej formuły, może być za każdym razem interesującym wydarzeniem. W tym roku to się udało. W sobotę zakończyła się IV edycja festiwalu ODRAMA, czyli organizowanych przez stowarzyszenie Kochanowski i Teatr im. Kochanowskiego Międzynarodowych Dni Młodej Dramaturgii. Festiwal od samego początku został pomyślany - trochę na wzór krakowskiego b@zartu i wrocławskiej Euro-Dramy -jako przegląd o charakterze warsztatowym. Punktem wyjścia do działań scenicznych są zawsze trzy współczesne dramaty z trzech różnych kręgów kulturowych. Każdy dzień festiwalu jest poświęcony na pracę nad jednym tekstem. Publiczność ogląda trzy potencjalne etapy tworzenia przedstawienia: próbę czytaną, improwizację i etiudę. Jednak co roku zostaje wprowadzony także jakiś nowy kontekst teatral