"Odcienie zieleni" Polskiego Baletu Narodowego i "Święto wiosny" Kieleckiego Teatru Tańca na X Poznańskiej Wiośnie Baletowej. Pisze Stefan Drajewski w Polsce Głosie Wielkopolskim.
Co łączy "Święto wiosny" Angelina Preljocaja i "Odcienie zieleni" Eda Wubbego? Zieleń. W "Święcie wiosny" jest to podest pokryty trawą, na której dokonuje się ofiarowanie, a w choreografii Wubbego - sztuczna trawa, która ma wymusić na tancerzach określony rodzaj ruchu. Pod subtelnym tytułem choreografii "Odcienie zieleni" [na zdjęciu] kryje się brutalna samcza walka o pierwszeństwo w określonej przestrzeni, którą wyznacza zielony trawnik. Ed Wubbe nie bez powodu sięgnął po chór "Herr, unser Herscher" z "Pasji według św. Jana" Johanna Sebastiana Bacha, aby opowiedzieć historię siedmiu mężczyzn. Każdy z nich to samiec Alfa, który chciałby posiąść władzę, każdy z nich ma jednak swoje słabości Boi się tego, który nad nim góruje. Barokowa muzyka Bacha została potraktowana kontrastowo. Ruch nie tworzy z nią harmonii, raczej walczy. Ruch tancerzy ociera się momentami o akrobację a chwilami o atawizm. Ta męska choreografia została zatańczon