Czy TR Warszawa znaczy dla młodych ludzi tyle samo, co krakowski Stary Teatr z czasów Konrada Swinarskiego dla starszego pokolenia? Czy jest tak rewolucyjny jak dzieła Grotowskiego? Czy TR Warszawa zmienił nasze myślenie o współczesnym teatrze? Dzisiaj w "Dzienniku" głosy twórców kultury: Agnieszki Glińskiej, Jana Englerta, Janusza Majcherka i Jacka Poniedziałka.
Artykułem Sławomira Sierakowskiego rozpoczęliśmy w "Dzienniku" dyskusję o TR Warszawa, teatrze kultowym i pokoleniowym, w którym w minioną niedzielę odbyła się premiera "Szewców u bram" w reżyserii Jana Klaty. Czy TR Warszawa znaczy dla młodych ludzi tyle samo, co krakowski Stary Teatr z czasów Konrada Swinarskiego dla starszego pokolenia? Czy jest tak rewolucyjny jak dzieła Grotowskiego? Czy TR Warszawa zmienił nasze myślenie o współczesnym teatrze? Dzisiaj w "Dzienniku" głosy twórców kultury: Agnieszki Glińskiej, Jana Englerta, Janusza Majcherka i Jacka Poniedziałka. Wkrótce opublikujemy wywiad z Grzegorzem Jarzyną, obecnym dyrektorem TR Warszawa, a także polemikę Kingi Dunin. To teatr gotowy na eksperymenty AGNIESZKA GLIŃSKA, reżyser, wykładowca Akademii Teatralnej: - Nie widzę powodu, żeby jakoś sztucznie rozdmuchiwać tę sytuację i zmiany, które mają obecnie miejsce w warszawskim Teatrze Rozmaitości. Nie ma też powodu, żeby dodatkowo j�