"Polieukt" w reż. Jorge Lavelli'ego Warszawskiej Opery Kameralnej w Teatr Capitole w Tuluzie. Pisze: Robert Penavayre we Voix du Midi .
Frédéric Chambert ofiarował melomanom dwa spektakle: światową premierę baletu "La reine morte" Kadera Belarbi i francuską premierę opery "Polieukt" polskiego kompozytora Zygmunta Krauze (ur. w 1938). Te dwa dzieła, długo i gorąco oklaskiwane przez zachwyconą publiczność, ubogacają nie tylko obecny sezon, ale także szczególnie odważną politykę planowania artystycznego. Opera "Polieukt", mająca swoją premierę w październiku 2010 roku w Warszawskiej Operze Kameralnej, według polskiego libretta Alicji Choińskiej i Jorge Lavellego, pochodzi w prostej linii od sztuki o tym samym tytule "Polyeucte" Pierre'a Corneille. Język jest o wiele bardziej współczesny, a akcja zdecydowanie bardziej zwięzła. Ale to nie jedyne różnice. Przy pisaniu opery kompozytor odkrył, że Corneille ukrył istotną sprawę: homoseksualność Polieukta i Nearka (będącą faktem historycznym). Relacja między tymi dwoma mężczyznami szybko nabiera mocy, bez której nie może się oby