EN

11.03.2001 Wersja do druku

Cielesność fikcji

"Miłość na Madagaskarze" w reżyserii Zbigniewa {#os#5967}Brzozy{/#} to spektakl o magii starego kina. I fascynacji filmową fantazją, która bywa równie realna jak życie. Sztukę Turriniego czyta się jak scenariusz filmo­wy. Zdziwaczały właści­ciel starego kina Rittner (Stani­sław {#os#484}Brudny{/#}) wyrusza w po­dróż do Cannes, by nakłonić kilku podejrzanych osobników do zainwestowania w film Klau­sa Kinskiego. Gwiazdor potrze­buje pieniędzy na opłacenie kli­niki, w której powoli umiera. Nie zagra już żadnej roli. Brzoza opowiada historię fil­mowymi cytatami i nasyca przedstawienie trudno uchwytną ma­giczną aurą. W uśpionym holu hotelowym wita Rittnera właści­ciel, wynaturzony jak bohaterowie Lyncha, których kalectwo ma w sobie zawsze jakąś tajemnicę. Aniołek stróż (Maria {#os#9731}Peszek{/#}) po­kazuje się za każdym razem w in­nej konwencji filmowej. Gangste­rzy strzelają do siebie, ale podnoszą się ze śmiechem, ratowani pra

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Cielesność fikcji

Źródło:

Materiał nadesłany

Przekrój Nr 10

Autor:

Monika Żółkoś

Data:

11.03.2001

Realizacje repertuarowe