EN

29.03.2012 Wersja do druku

Ciało w burdelu postmodernizmu

"Joanna Szalona; Królowa" w reż. Wiktora Rubina z Teatru im. Żeromskiego w Kielcach na XXXII Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Pisze Szymon Spichalski w serwisie Teatr dla Was.

Dramatopisarstwo Jolanty Janiczak wypływa wprost z doświadczeń sztuki, która doszła do kresu. Można wykazywać, że utwory autorki nie różnią się wiele od innych wydawanych współczesnych dramatów. A jednak przegadane niejednokrotnie sztuki mają spójną, jasną fabułę. Co więcej, sprawdzają się na scenie, co udowadnia raz po raz Wiktor Rubin. Reżyser po raz kolejny umieszcza akcję inscenizowanego tekstu na istnym śmietniku kultury. Bo nie tylko dialogi i monologi są utkane z postmodernistycznych wpływów. Cube Mirka Kaczmarka okryto od środka warstwą izolacyjną, jaką otula się watę szklaną. Srebrną barwę zamazano pozłacaną, stąd wrażenie bogactwa stworzonej przestrzeni. Do złota jednak temu daleko. Dlatego też ten świat jest wtórny, sztuczny, oparty na złudzeniu realności. Twórcy nawet nie próbują stwarzać fikcji scenicznej, choć postacie akcentują własną tożsamość. Podkreślają ten zabieg portrety autentycznych sylwetek history

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ciało w burdelu postmodernizmu

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Szymon Spichalski

Data:

29.03.2012

Realizacje repertuarowe
Festiwale