EN

10.11.2014 Wersja do druku

Ciało mistrza w Operze Bałtyckiej

"Body Master / Sarabande / Falling Angels" w choreografii Izadory Weiss i Jiriego Kyliana w Bałtyckim Teatrze Tańca w Gdańsku. Pisze Łukasz Rudziński w portalu Trójmiasto.pl.

Trzy najnowsze jednoaktówki w wykonaniu Bałtyckiego Teatru Tańca, przygotowane przez Izadorę Weiss i Jiříego Kyliána to dwa osobne światy, które dzieli przepaść. Dla rozwoju BTT dobrze, że projekt "Niderlandy" dobiegł końca. Publiczność obecna na premierze "Body Master / Sarabande / Falling Angels" obejrzała skrajnie różne propozycje teatru tańca. "Body Master" [na zdjęciu] jest oczywiście hołdem wobec mistrza - w programie spektaklu i na scenie mistrz skojarzony jest z Edwardem Gordonem Craigiem, reformatorem i teoretykiem teatru, który wprowadził pojęcie "nad-marionety" czyli idei aktora idealnego, zamkniętego "w wielkim wiklinowym manekinie, którego jest duszą", sterowanego i kontrolowanego przez reżysera jak lalkarz steruje marionetką. Oczywiste jest jednak, że spektakl Izadory Weiss jest metaforą jej artystycznej relacji z własnym mistrzem - Jiřím Kyliánem, a treść spektaklu obrazuje zerwanie ścisłej współpracy i artystycznej zależn

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Ciało mistrza w Operze Bałtyckiej

Źródło:

Materiał nadesłany

www.trojmiasto.pl

Autor:

Łukasz Rudziński

Data:

10.11.2014